Habur Sınır Kapısı, tanker taşıması için uygun değil
24 Aralık 2012 Pazartesi 07:54
Habur Sınır Kapısı'nda gelecek dönemde büyük sıkıntılar
yaşanacağına dikkat çeken UND Başkanı Ruhi Engin Özmen, "Asıl sorun tanker
taşımaları ile başlayacak. Çünkü bu kapı tanker taşıması için uygun değil"
dedi.
Derya EĞRİCAN GÜLEÇ
MERSİN - Türkiye'nin en önemli ihracat kapıları arasında yer alan Habur
Sınır Kapısı'nda şu an için çok fazla sıkıntı bulunmadığını kaydeden
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Ruhi Engin Özmen, "Asıl
sıkıntılar önümüzdeki günlerde tanker taşımaları ile başlayacak, çünkü bu kapı
tanker taşıması için uygun değil" değerlendirmesini yaptı. Habur Sınır
Kapısı'nda 10-15 günlük uzun geçiş sürelerinden şikayet edildiğini anlatan
Özmen, bu sıkıntıların önümüzdeki günlerde iki kat artacağına dikkat
çekti.
İstanbul'da 19 Ocak 2013'te yapılacak Genel Kurul öncesinde Mersin'deki
üyelerle bir araya gelen R. Engin Özmen yapılan çalışmalarla ilgili bilgi verdi
ve sektörü değerlendirdi. Özellikle bölge ticareti açısından büyük önem taşıyan
Habur Sınır Kapısı'nda yaşanan sıkıntılara yoğunlaşan Özmen, önümüzdeki süreçte
bu konudaki çalışmalara ağırlık verilmesi gerektiğini anlattı.
Habur'dan günlük 2 bin araç giriş çıkışı yapıldığını kaydeden Özmen, bu
haliyle bile çok uzun araç kuyrukları oluştuğunu önümüzdeki süreçte ise tanker
taşımalarının başlamasıyla bu kuyrukların artacağını dile getirdi. O bölgede bir
tane köprü bulunduğunu ve ikinci bir köprüyle takviye edilmesi yönünde rapor
verdiklerini, konuyla ilgili projeler hazırlanmasına karşın henüz bir çalışma
yapılmadığını ifade eden Özmen şunları söyledi: "Türkiye'nin 2023'te 500 milyar
dolar ihracat hedefi var. Şu anda ise 142 milyar dolar ihracatı varsa mevcut
şartlarda 500 milyar dolara ulaşmak mümkün değil. Şartların iyileştirilmesi
gerek. Habur ve ona alternatif bir kapı mutlaka hayata geçirilmeli.
Mevcut durumuyla Habur, nakliyeci için tam bir işkence. Şoföre de mala da
arabaya da eziyet. Oradaki tek sorun tek köprü olması ve muhafaza kontrolünün
yanında asker kontrolü de yapılması. Asker kaputun içindekinden ne anlar? Asker
kontrolüne gerek yok." Türkiye'nin ikinci büyük ticaretini Kuzey Irak'a
gerçekleştirdiğini hatırlatan Özmen, önümüzdeki süreçte bu kapının
şartlarının iyileştirilmesinin öncelikli görevleri olması gerektiğini
söyledi.
TOBB ile ortak takograf takacak şirket kurduk
UND olarak yeni bir çalışmaya imza attıklarını bildiren R. Engin Özmen,
Türkiye Odalar Borsalar Birliği (TOBB) ile UND'nin birlikte TOBB UND Lojistik
Yatırım Şirketi adı altında bir şirket kurduklarını açıkladı. Özmen, 4 milyon TL
ile kurulan şirketin 2 milyon TL nakit sermaye girişinin UND tarafından
karşılandığını bildirdi. "Dünyada 5. büyük takograf organizasyonunu Aselsan ile
yapılan işbirliği ile Türkiye'de yürütüp yurtiçinde satış yapacak bir şirket
oluşturduk" diyen Özmen, "Yaklaşık 5 milyon euroluk bir pazar var. Aselsan
tarafından üretilen takografların satışını yapacağız. 2014'te takograf takılması
zorunlu hale gelecek. Biz de bu sayede UND olarak önemli bir gelir kalemi elde
edeceğiz" ifadelerini kullandı. Her yıl bu anlaşmadan 1- 1.5 milyon TL
kazanacaklarını tahmin ettiğini dile getiren R. Engin Özmen bu zamana kadar
yaptıkları yatırımları kredilerle gerçekleştirmeleri nedeniyle gelirlerinin
olmadığını, bu çalışma sonucunda gelir elde edecek olmalarının büyük önem
taşıdığını söyledi.
Yönetime geldiklerinde ilk olarak kendilerine nakliyecinin önündeki
engelleri kaldırma hedefini koyduklarını dile getiren R. Engin Özmen,
nakliyecinin sırtında taşıdığı yükten çok daha hazfla yük bulunduğunu ve bunu
hafifletmeleri gerektiğini söyledi.
"Yeni yollar için çalışıyoruz"
Yeni yollar, açılımlar getirme amacıyla çalışmalarını sürdürdüklerini ifade
eden Özmen şu bilgileri verdi: "Taşımaların önemli bir bölümü Ortadoğu'ya
yapılıyor. Ancak Suriye'deki olayların patlamasıyla yarın ne gibi sıkıntılar
yaşanacağını bilmememiz nedeniyle Ürdün'de Arap Nakliyeciler Birliği ile temasa
geçtik. Ortadoğu'da 17 ülkenin 70 meslek örgütünün oluşturduğu bir birlik.
Dubai'den, Fas'a, Cezayir, Tunus, Yemen'e uzanan bir birlik. Bu birlikle gerek
Ürdün gerekse İstanbul'da görüşmeler yaparak bir komisyon kurduk. 6'şar ayda
karşılıklı işbirliklerini geliştirecekler. Bu çalışmalardan sektördeki
arkadaşlarımızın işine yarayacak organizasyonların çıkabileceğini düşünüyorum.
Bildiğiniz gibi Bağdat'a gidemiyoruz. Yaptığımız görüşmelerde Suudi Arabistan
üzerinden Bağdat ve oradan Türkiye'ye gelecek bağlantı kurulması konusunu
taahhüt ettiler. Bu da önemli bir açılım."
Teker dönmezse nakliyecinin para kazanamayacağını vurgulayan R. Engin Özmen, bu
nedenle tüm sorunların üzerine kararlılıkla gittiklerini söyledi. Araç
yüksekliklerinde yaşanan sıkıntılardan yurtdışına çıkış belgelerindeki
sıkıntılara kadar her türlü sorunun üzerine titizlikle gittiklerini vurgulayan
Özmen, son dönemlerde trafik sigortaları üzerinde çalıştıklarını anlattı. Trafik
sigortalarının stabil olmamasının ciddi bir sıkıntı oluşturduğunu dile getiren
Özmen, kazası çok olan araçların primlerinin 5 bin TL'ye kadar çıktığını
anlattı. Sigorta Genel Müdürlüğü ve Hazine ile görüşmeler yaptıklarını bildiren
Özmen, Ulaştırma Bakanlığı'na tüm araçların bilgilerinin verildiğini, tüm
araçların kazalarının ve risklerinin incelendiğini kaydetti. Özmen, bu çalışma
sonunda sigorta primlerinin bugünkü şartlarından daha uygun hale geleceği
yönünde bir sonuç çıkacağını tahmin ettiklerini söyledi.
Teker dönmezse para
kazanamayız
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder